Kasza jaglana – królowa wśród kasz

Kasza jaglana to zdecydowanie jedna z najzdrowszych kasz. Może być składnikiem zarówno dań słodkich, jak i słonych. Przygotowanie pysznego dania zależy tylko i wyłącznie od naszej inwencji. Chyba każdy znajdzie swoją ulubioną odsłonę. A na pewno warto po nią sięgnąć.

kasza jaglana z owocami     kasza jaglana

Właściwości lecznicze kaszy jaglanej

Kasza jaglana oczyszcza organizm z toksyn, działa antyrakowo, antydepresyjnie. Jako jedyna spośród kasz – nie zakwasza organizmu, ma odczyn zasadowy. Co bardzo ważne – wzmacnia odporność organizmu! Jest doskonała dla osób nietolerujących glutenu. Zawiera węglowodany w postaci złożonej, a to oznacza, że na długo daje poczucie sytości.

Wartości odżywcze, składniki mineralne

W kaszy jaglanej znajdziemy największą zawartość aminokwasów spośród wszystkich kasz, a wysoka zawartość tryptofanu gwarantuje dużą ilość pełnowartościowego białka. Jednak za najważniejszy składnik jaglanki należy uznać krzemionkę – występuje ona w bardzo niewielu pokarmach, a wzmacnia włosy, paznokcie, ma dobry wpływ na stan naszych stawów. Kasza jaglana zawiera także witaminy z grupy B, wapń, żelazo, fosfor, potas oraz tak ważne dla naszej diety antyoksydanty.

Jak przygotowywać kaszę jaglaną

Przed ugotowaniem kaszę należy wypłukać na sitku, by pozbyć się charakterystycznej goryczki. Gotować w wodzie w proporcji 2:1. Pod koniec gotowania można wyłączyć palnik i przykryć kaszę, by wchłonęła resztę wody. Najpopularniejsza wersja serwowania jaglanki to ta z rozgniecionym bananem i dowolnymi owocami. Kasza może także stanowić doskonały dodatek do obiadu, zastępując tak popularne u nas ziemniaki, można ją także dodawać do sałatek. Jej wykorzystanie zależy tylko od naszej pomysłowości.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *