Co można robić w klubach fitness?

Kluby fitness i siłownie to bez wątpienia miejsca, w które ostatnimi czasy zyskały sobie dużą popularność i wzbudziły zainteresowanie głównie wśród młodych ludzi, ale klientami tych miejsc są tak naprawdę wszyscy, od dzieci po ludzi starszych. Dzieci głównie walczą z otyłością lub ćwiczą aby prawidłowo się rozwijać, młodzi i dorośli dbają o sportową sylwetkę i ładny wygląd, natomiast starsi z dbałości o swoje zdrowie, z ograniczoną sprawnością czy kondycją próbują walczyć ze swoim wiekiem i otrzymywać się ciągle w dobrej sprawności ruchowej, kondycji i zdrowiu. Jeżeli siłownia otwarta jest na wszystkich bez względu na wiek, to co można tam tak naprawdę robić? Na przykładzie klubu fitness z łodzi Personal Gym stworzymy przegląd usług dostępnych w takim klubie.

Budowanie masy mięśniowej na siłowni

Specjalny trening z przygotowaną indywidualną dietą mający na celu zwiększenie objętości mięśni. Trening taki przygotowany jest dla każdego, kto chciałby osiągnąć silną, sportową sylwetkę, także dla sportowców, kulturystów i wszystkich, którzy z rożnych względów muszą, bądź chcą posiadać dobrze rozwiniętą masę mięśniową. Cechą charakterystyczną takich treningów są ćwiczenia z dużymi obciążeniami hantli, ciężarów, sztang, które wykonywane są w mniejszej ilości powtórzeń, ale obciążenia są zwiększane. Trening przewiduje dłuższe przerwy na regenerację określonych partii mięśni.

muskulatura

Trening cardio – poprawa kondycji

Są to specjalnie przygotowane ćwiczenia wydolnościowe, które mają za zadanie poprawić Twoją kondycję fizyczną. Trening cardio to dobry wybór dla wszystkich tych, którzy szybko się meczą, dostają zadyszki czy po prostu czują, że ich młodzieńcza wytrzymałość już gdzieś uleciała. W treningach cardio wykorzystywane są takie urządzenia jak bieżnie, orbitreki, rowerki treningowe oraz inne przyrządy do ćwiczeń wydolnościowych.

trenująca kobita

Treningi funkcjonalne

Treningi funkcjonalne w odróżnieniu od treningów siłowych są bardziej kompleksowe. Oznacza to, że podczas wykonywania ćwiczeń wykorzystywane są mięśnie w wielu partiach naraz, nazywane są przez to ćwiczeniami czy treningami wielostawowymi. Ćwiczenia naśladują ruchy człowieka wykonywane na co dzień w różnych sytuacjach angażując wiele mięśni. Celem ćwiczeń funkcjonalnych jest poprawa kondycji fizycznej, wzrost masy mięśniowej organizmu, poprawa krążenia krwi w organizmie i zwiększenie wytrzymałości.

Treningi spalające tkankę tłuszczową

Są to specjalne treningi, głównie z dziedziny ćwiczeń cardio – wydolnościowych, które mają na celu redukcję nadwagi. Treningi  pierwszej fazie skupiają się na spalaniu tkanki tłuszczowej, aby pozbyć się nadwagi, natomiast w kolejnym etapie skupiają się na ćwiczeniach siłowych, aby poprawić funkcjonalność i siłę mięśni.

płaski brzuch

Kluby fitness i siłownie

Oczywiście nie jest to pełna oferta klubów fitness, ponieważ istnieją także inne treningi, które można prowadzić pod okiem instruktorów fitness i trenerów personalnych. Mimo to, przegląd przez kilka rodzajów treningów potrafi uzmysłowić jak bogata jest oferta takich miejsc i jak wiele odmiennych celów mogą mieć ludzie trenujący. Być może Ty także masz jakiś cel?