Kasza jaglana – królowa wśród kasz

Kasza jaglana to zdecydowanie jedna z najzdrowszych kasz. Może być składnikiem zarówno dań słodkich, jak i słonych. Przygotowanie pysznego dania zależy tylko i wyłącznie od naszej inwencji. Chyba każdy znajdzie swoją ulubioną odsłonę. A na pewno warto po nią sięgnąć.

kasza jaglana z owocami     kasza jaglana

Właściwości lecznicze kaszy jaglanej

Kasza jaglana oczyszcza organizm z toksyn, działa antyrakowo, antydepresyjnie. Jako jedyna spośród kasz – nie zakwasza organizmu, ma odczyn zasadowy. Co bardzo ważne – wzmacnia odporność organizmu! Jest doskonała dla osób nietolerujących glutenu. Zawiera węglowodany w postaci złożonej, a to oznacza, że na długo daje poczucie sytości.

Wartości odżywcze, składniki mineralne

W kaszy jaglanej znajdziemy największą zawartość aminokwasów spośród wszystkich kasz, a wysoka zawartość tryptofanu gwarantuje dużą ilość pełnowartościowego białka. Jednak za najważniejszy składnik jaglanki należy uznać krzemionkę – występuje ona w bardzo niewielu pokarmach, a wzmacnia włosy, paznokcie, ma dobry wpływ na stan naszych stawów. Kasza jaglana zawiera także witaminy z grupy B, wapń, żelazo, fosfor, potas oraz tak ważne dla naszej diety antyoksydanty.

Jak przygotowywać kaszę jaglaną

Przed ugotowaniem kaszę należy wypłukać na sitku, by pozbyć się charakterystycznej goryczki. Gotować w wodzie w proporcji 2:1. Pod koniec gotowania można wyłączyć palnik i przykryć kaszę, by wchłonęła resztę wody. Najpopularniejsza wersja serwowania jaglanki to ta z rozgniecionym bananem i dowolnymi owocami. Kasza może także stanowić doskonały dodatek do obiadu, zastępując tak popularne u nas ziemniaki, można ją także dodawać do sałatek. Jej wykorzystanie zależy tylko od naszej pomysłowości.